Dagen so far

Precis hemkommen från en kort dag i skolan, vilket alltid uppskattas.
Imorse stack jag till banken för att få ett litet ärende uträttat. Tänkte att det skulle gå fort, så jag kunde ta en sväng på stan också. Men icke! När jag kommer till banken är halva av Eskilstunas pensionärer där...Så det gick ju inte så snabbt som jag hade hoppats på, fick sitta i en 45 min kö. Sådär lagom kul, men hade med mig min bok och mp3 så tiden gick ganska fort ändå.
Efter det var det hem, byta om och brumma till skolan. Skolfoto idag! Hade hoppats på att slippa det men nej då. Fotografen gav oss fria händer i hur vi ville stå uppställda på kortet. Tips, ge aldrig 30 brudar fria händer när det kommer till kort.....och mycket annat för den delen. Efter mycket om och men så var vi på plats och log så där falskt som man bara kan göra på kort.
Sen skulle vi ha datakunskap. Det vill säga gå genonm kursplanen och kursmålen och få våra lösenord. Det värsta som finns, enligt mig, när man börjar en ny termin är att gå genom kursplan och kursmål. Vi har det på papper och vi är läskunniga! Läraren behöver inte läsa pappret till punkt och pricka och fråga efter varje mening om vi förstår! Som sagt, vi kan läsa själva!

/S  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0