Gnällbältet

Tog en sväng på stan idag med Linda i väntan på tåget! Helt ur det blå, berättar hon något som jag inte trodde om mig själv. Som jag inte ville skulle vara sant. Folk har sagt det att det inte vart så och jag trott på dem! Så kommer Linda och stör min ro! Nästan som en mardrömm som blir sann! Vill inte vill inte vill inte!
Det hörs att jag är från Gnällbältet! Hon säger att jag gnäller ibland. Under mitt föredrag som jag höll förra veckan så hade jag sagt "blö" ...hon tyckte man skulle säga "blöda" Kom på mig själv att jag nog säger blö, men det heter väl så..här i trakterna..eller? Okej, fine, det heter "blöda" men varför inte förkorta det hela till "blö" sen lite gnäll på det?
Allt för dialetker, de flesta är jättefin, göteborska tack, men gnälla måste vara den värsta. Men kanske ska vara patrisotisk och stå för där ifrån man kommer? 

/S 


Kommentarer
Linda tha binda

Ursäkta om jag störde din ro, men det var fantastiskt underhållande Sara ;)

2008-09-11 @ 17:00:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0