Speak up

Har ni tänkt på en sak? När det kommer till vuxna och mobiletelfoner, så är det ett intressant möte. En av de äldre generationerna mot den nya tekniken.
Till att börja med, när de pratar i denna yuppie nalle så skriker dem som om de pratar med någon på andra sidan fotbollplanen. "Hallå, hör du mig, för jag hör dig men jag vet inte om du hör mig så svara om du hör mig så jag vet att du hör mig". Denna eviga ramsa som gör att man inte kan svara dem att "Ja, man hör dig klart och tydligt, du behöver inte skrika"  De kanske vill vara tydliga, men det finns gränser för allt.
Men egentligen, när de pratar i hemma telefonen så pratar de i en normal samtals ton, men när det kommer till mobilen så måste de ta i. Saknar de tryggheten med sladden eller?
Sen när de ska sms:a. Jag tycker det är rikigt roande att studera när den vuxne knappar in meddelante med pekfingret i slow motion. Min mamma är en av dem. Hon är inte så snabb så ofta brukar jag få mobilen och slänga ihop det hon vill ha sagt. Min mormor är däremot grymt duktig på att prata i normal ton och sms:ar helt själv.

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sara Elisabeth Åkerman

Let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

RSS 2.0